Keresés

2013. január 5., szombat

Dear Roommate [optional bias]



DEAR ROOMMATE


- Így….j-jó lesz…?
- Kicsit feljebb.
- Így?
- Még egy kicsit balra.

Tudom, nem szép dolog, hogy ilyen instabil állapotban hagyom szenvedni a létra legfelső fokán… de imádom nézni a feszülő hátizmait.

- Itt…jó lesz végre? – nézett le a válla felett némiképp idegesen.
- Tökéletes – mondtam egy elégedett vigyorral az arcomon, majd egy mozdulattal a helyére ütötte a szeget, aminek következtében a fatákolmány meginogott alatta.
- Ha kiszórakoztad magad, fogd meg a létrát, míg lemegyek.
- Oké főnök – vágtam magam haptákba, és megragadtam a létra két lábát.
Bosszús pillantásokkal illetett, amint a biztonságos padlót tudhatta a talpa alatt, aztán leporolta a szeg beütése közben nadrágjára hullott vakolatot, és a kalapácsot a szerszámos ládába hajítva a konyhába fordult. Még morgott az orra alatt valami olyasmit, hogy „ezt még visszakapod”, amitől biztosan betudtam magamnak a győzelmet. Diadalittas vigyorral a képemen sasszéztam el a fürdőszoba felé, hogy győzelmemet megkoronázzam egy királyi zuhanyzással, a kedvenc lila fürdőszivacsommal és a fahéjillatú tusfürdőmmel. Elővettem egy puha törölközőt a szekrényből, és a zuhanykabin mellett álló mosógép tetejére dobtam, majd megengedtem a forró vizet, kibújtam izzadságtól illatozó gönceimből, és beálltam a zuhanyrózsa alá. Percekig folyattam magamra a jóleső melegséget, mialatt szememet behunytam és relaxáltam.
Egy szempillantás alatt elrepült a nyári szünet és azon kaptam magam, hogy egyetemre kell mennem. Ott kellett hagynom a napsütötte Busan tengerpartjait, és beköltöznöm egy kis fővárosi albérletbe, egy vadidegennel együtt.
Na jó… azért nem teljesen vadidegen. Egy szakon tanulunk, de ezen kívül semmit sem tudunk egymásról, és, ami azt illeti… elátkoztam a napot, amikor megláttam az albérletem ajtajában. Egyáltalán nem akartam lakótársat, de az ingatlanos pasas, aki kiadta a lakást, valamit nagyon elbaltázott az adminisztrációs résznél, és véletlenül mindkettőnknek ugyan ahhoz az ajtóhoz adott kulcsot, ennél fogva kellett osztozkodnunk a mindössze másfél szobás  kis kulipintyón. Mióta beköltöztünk, azaz kerek tizenöt órája, mást sem csinálunk, csak egymás agyára megyünk.
Merengésemből kiszakadva a kis rózsaszín flakonért nyúltam, majd nyomtam egy mogyorónyi pöttyöt a lila szivacs közepére és jól meggyűrögettem, amitől rögtön habzani kezdett. Alaposan megmosakodtam a fahéjillatot árasztó habos csodával, majd le is öblítettem. Még álltam egy pillanatnyi időt a bizsergető meleg víz alatt, aztán elzártam a csapot és elhúztam a zuhanyfüggönyt, de mikor kezem a törölközőért nyúlt, az nem volt a helyén.
- Ezt keresed?
- Jézusom! – rántottam magam elé a függönyt, hogy eltakarjam az Évakosztümbe öltözött testem. – Add azt ide!
- Gyere ide érte – mondta, és kaján vigyor terült el a képén.
- Ne szórakozz velem, add ide, különben… – kezdtem egyre idegesebb lenni és még jobban belekapaszkodtam a zuhanyfüggönybe.
- Különben, mi?
- K-Különben… - tapogattam magam mögött, és egy hirtelen mozdulattal hozzávágtam az első dolgot, ami a kezembe akadt, ebben az esetben a szeretett fahéjas tusfürdőmet.
Nagyot csattant a fiú homlokán, amitől az ajtófélfának tántorodott egy pillanat múlva pedig kábultan terült el a kövön.
Kihasználva a tétlenségét, villámgyorsan kiugrottam a kabinból és magamra csavartam a földön heverő törölközőt, aztán fölé hajoltam, hogy lássam nem-e szenvedett maradandó károsodást.
- Hé – böktem meg a vállát, de többszöri próbálkozás ellenére sem tanúsított semmilyen életjelet. Hirtelen megijedtem, hogy talán betörtem a koponyáját a habfürdős flakonnal, és itt leli halálát a fürdőszoba küszöbén…
- Hé, ne szórakozz, hallod? – ráztam meg erőteljesen a vállait, de miután erre sem reagált végleg kiborultam. Teljes erőmmel ütlegelni kezdtem a mellkasát, és mikor egy pillanat erejéig abbahagytam, hirtelen megragadta a csuklómat, és magára rántott, hogy ajkainkat alig választotta el egy lélegzetvételnyi szünet. Ijedtségemet azonnal felváltotta a düh, és kedvem lett volna még egy öklössel jutalmazni az akcióját, de ő csak gúnyosan vigyorgott, és igencsak nehezére esett elfojtania a feltörni készülő hahotázását.

- Azt hitted, mi?

Nincsenek megjegyzések: